FAQ

O modelu

Zakup Skywella ET5 może zostać objęty programem dotacji „Mój Elektryk” – nawet do 27.000 PLN, zgodnie z założeniami programu NFOŚiGW.

Gwarancja fabryczna na samochód wynosi 3 lata z limitem 120.000km oraz 8 lat / 150.000km na baterię.

Interwały serwisowe dla modelu ET5 zostały określone na 24 miesiące lub 40.000km. Samochód o napędzie elektrycznym ma zupełnie inną budowę niż analogiczny z silnikiem spalinowym, stąd powyższe interwały są rzadsze niż w większości konwencjonalnych samochodów.

Szczegółowej odpowiedzi chętnie udzieli Doradca Klienta. Samochody do Polski trafiają cyklicznie, niemniej okres oczekiwania na dostawę nie powinien przekroczyć 4-5 miesięcy.

Model ET5 występuje wyłącznie z napędem elektrycznym (BEV). Jesienią 2022r Skywell planuje natomiast premierę nowego modelu z silnikiem typu plug-in, o zasięgu do 200km w trybie zero-emisyjnym.

Wielowarstwowa struktura ogniw baterii zapewnia jej długą żywotność. Bateria litowo-jonowa wyposażona jest w automatyczny system kontroli temperatury w celu utrzymania jej optymalnej temperatury przez cały rok. Gwarancja na baterię wynosi aż 8 lat lub 150.000km.

O elektromobilności

W Polsce dostępnych jest obecnie ponad 2000 ładowarek publicznych. W Europie Zachodniej ta liczba jest o wiele wyższa i naładowanie samochodu na autostradzie czy trasie szybkiego ruchu nie nastręcza żadnych problemów.

Zasięg modelu Skywell ET5 to nawet 456 km w cyklu średnim WLTP. Realny zasięg będzie uzależniony od stylu jazdy oraz możliwości odzyskiwania energii podczas hamowania. Sam proces ładowania będzie zależny od wybranej ładowarki – wybierając ładowarkę typu DC czas naładowania do 70% (poziomu gwarantującego długą żywotność baterii) wyniesie raptem 30 min.

Większość użytkowników ładuje swoje samochody korzystając z przydomowych instalacji. Podczas dalszych podróży, można skorzystać z ponad 2.000 ładowarek na terenie Polski, a ich liczba ciągle rośnie. Najszybciej, ale i najdrożej możemy ładować samochód elektryczny w stacjach szybkiego ładowania.

Najtańsze pozostaje ładowanie baterii w domu – cena za 1 kWh będzie zależna od stawki lokalnego operatora, niemniej można przyjąć że naładowanie baterii to jednorazowy koszt ok 35-40 PLN. Przy wykorzystaniu własnej instalacji fotowoltaicznej o odpowiedniej mocy, koszty będą symboliczne. Natomiast korzystając z publicznych stacji, należy odróżnić stacje ładowania prądem przemiennym (AC), gdzie koszt to 1,1-1,8 PLN/1 kWh. Najszybsze ładowarki zasilane prądem stałym (DC) pozostają droższe (2-3 PLN/1 kWh).

Zakup samochodu elektrycznego, abstrahując od ekologicznych korzyści, to absolutnie uzasadniona ekonomicznie decyzja. Dzięki dotacji programu „Mój Elektryk”, możliwa jest dotacja na zakup samochodu Skywell w wysokości 27.000 PLN, a każde ładowanie to oszczędność nawet 200-300 PLN względem samochodu spalinowego. Do tego dochodzi wyższa wartość samochodu elektrycznego przy odsprzedaży czy tańsze ubezpieczenie.

O producencie

Skywell, wchodzący w skład grupy kapitałowej Skyworth, produkuje samochody od 2017 roku, a pierwszy elektryczny model marki został oficjalnie zaprezentowany w 2020 roku.

Skywell HT-i, wyposażony w silnik hybrydowy Plug-in, dołączy do gamy jeszcze w tym roku.

Skywell jest dystrybuowany w wielu krajach Europy – między innymi Niemczech, Włoszech, Francji, Rumunii, Turcji czy Izrealu.

W 2020 roku w Państwie Środka sprzedano ok. 1,3 miliona nowych samochodów elektrycznych, a klienci mogą wybierać spośród ponad 100 różnych modeli krajowej produkcji, które przyjęły rolę lidera nowej technologii. Rynek chiński wyspecjalizował się w produkcji zarówno baterii do samochodów elektrycznych, jak pozostałych podzespołów (np. systemów przeniesienia napędu) i to właśnie chińskie marki jako pierwsze korzystają z innowacyjnych rozwiązań opracowanych na lokalnym rynku.